torsdag 4. oktober 2007

hei alle sammen! Her kommer det et liten oppdatering. Vi landet pa serbisk jord (hvis man kan si det sann) 14.30 i gar ettermiddag. Vi stresset med a finne bagasje og greier slik at de som skulle hente oss skulle sleppe og vente. Men tja hva kan man si? Dette ble det forste motet med serbisk kultur. Beograd er en travel by det stemmer nok i aller hoyeste grad, og nar det kommer til folk her stresser de mye men kommere aldri nar de skal. Men men det var ikke sa verst tatt i betraktning at tempraturen var 26 grader, som forte til at vi heller fikk en liten stund hvor vi kunne sole vare norske bleike kropper. Sa ble vi altsa plukket opp, og det bar inn til byen . Her stopper svart fa om du skal over veien, og lyden av tutende biler hvert 2 minutt er noe jeg pent ma vende meg til. Samuel (altsa min sjef) fastslo tidlig at ,vi er en stor famile,. Ganske spesielt ikke akkurat det forste du horer nar du moter nye folk i Norge. Nabolaget var svart hyggelig med gjerde\port inn til selve huset, blomster rundt husveggen og gardsplassen var belagt med heller. Our ,landlord, som Jelena ( min romkamerat) kaller hun vi leier hos snakker bare serbisk. Hun har allerede lovet meg at hun skal lare meg serbisk (dersom vi klarer a forsta hverandre). Tempraturen i dag vil bli 26 grader, sa planen er a nyte tiden framover for vinteren virkelig setter inn her nede. I morgen begynner min forste spraktime. Strokent=). Sa til dere som leser dette, hvor enn dere er i verden: ta vare pa dere selv! Husker ikke hvor det star na men uansett:, herren er min hyrde jeg mangler ingen ting,.

4 kommentarer:

Marit sa...

Hei Stine:) en hilsen fra din med-Mysening;) var og titta på bloggene fra team Kenya, også kom jeg over din:) så spennende, tenk at du er i Serbia! Digg! Går det bra der nede?! Høres jo som du er i trygge og gode hender; ikke dårlig å bli regna som damilie etter no time! Kanskje en av de tinga som vitner om at norsk kultur ikke "er best"; hadde jo aldri skjedd her det! Uansett, jeg ønsker deg all the best der nede! Gud velsigne deg, og enjoy life!! og, hvis du ser Andja eller Danijel, så må du hilse en hel masse!! klem:)

Marit sa...

*familie. ikke damilie... je;)

Christianna sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Christianna sa...

hei stine mor;)

så kos at du he blogg, då kan eg følge med på kva du gjer! men skulle du til serbia? trudde det var eit anna land! uansett, veit du høtt du skø gjere? savnar deg!

stor klem frå fjågesundjenta<3